Aiziet uz aktuālo mēnesi
09.11.2011

"Attīstības izglītība ir platforma domām, sarunām un darbiem par ilgtspējīgu attīstību, globalizācijas ietekmēm, starpkultūru attiecībām un komunikāciju, godīgām attiecībām starp dažādām pasaules valstīm, attīstības sadarbību", apaļā galda diskusiju atklājot, teica projekta direktore Iveta Vērse. Projekta noslēgumā komanda uz apaļā galda diskusiju pulcināja valsts un nevalstiskā sektora attīstības jomas interesentus un atbalstītājus, lai apkopotu projekta 2 gadu rezultātus, iezīmētu nākotnes iespējas un izaicinājumus.

Foto

Projekta noslēguma apaļā galda diskusijā 2011.gada 9.novembrī piedalījās Ilze Saleniece, kas pārstāv GLEN Latvija un  projektu „Skolas kā satelīti attīstības izglītībā”, Daina Zelmene, Ingūna Irbīte, Iveta Vērse un Linda Ugaine no projekta „Skolas kā satelīti attīstības izglītībā” komandas, Elīna Veide no NVO „Attīstības kolba”, Aija Tūna no Sorosa fonds –Latvija un IAC, Māra Sīmane no organizācijas LAPAS, Kerija Spindlere-Ranta un Lauma Gbrūvele no ASV vēstniecības, Sandra Falka no IZM, VISC, Liesma Ose no Sorosa fonds- Latvija, Marta Patare no EK Latvija, Raisa Stunžāne no A.Puškina Liepājas 2.vidusskolas u.c.

Uzsākot diskusiju, Ilze Saleniece izvira četrus jautājumus, kuriem, turpmāk darbojoties attīstības izglītības tēmā, jāpievēršas: kā efektīvi sabalansēt globālo un lokālo, kā pavērst plašāk vides un ilgtspējas tēmu globālā aspektā, kā nodrošināt pēc iespējas objektīvu informāciju par notiekošos pasaulē un iesaistīt vairāk attīstības tēmā jauniešus, jo attīstības izglītība skar daudzus viņiem aktuālus jautājumus.

Projekta saturiskā novērtējuma kopsavilkumu prezentēja pētnieku organizācijas "Attīstības kolba" ("Development Bulb") pētniece Elīna Veide, kura secinājumu daļā atklāj piecas sfēras, kurās projektam bijusi vislielākā ietekme, tās ir: informētības līmeņa pieaugums, izmaiņas attieksmē, izmaiņas ieradumos, veicināta iesaiste, nozīmīgs solis metodiskajā inovācijā. Vairāk Elīnas PP.

Sorosa fonda -Latvijā pārstāve Liesma Ose  novērtē savas organizācijas iesaisti projektā: " Sorosa fondam -Latvija  bija gods atbalstīt šo projektu", kā arī Liesma saskata globālās izglītības tēmu piesātinātu ar būtiskiem un aktuāliem jautājumiem un provokācijām: "Modernam skolotājam ir jāuzņemas šī tematika, bet atbildība jādod skolēna rokās. Iespējas tās mācīšanai standartos ir plašas, svarīgi to mācīt integrēti".

Tupinājumā Māra Sīmane, organizācijas LAPAS direktore, akcentē, ka Latvijas valstij, kuras sniegtais finansējums Attīstības jomā ir niecīgs,  būtu jāsaka nevalstiskajam sektoram paldies par to, kas attīstības jomā padarīts un jāpieņem attīstības izglītības pamatnostādnes. Savukārt Aija Tūna atzīst, ka "aparts krietni jauns lauciņš un tagad jāaudzē lietas tālāk. Attīstības izglītība var būt "jumts", kas palīdzētu skolai un skolotājiem salikt vienā veselumā visu to, kas apgūts dažādu projektu ietvaros. "

Ar video palīdzību diskusijai pievienojās arī GLEN vadītājs Jānis Ķirpītis, kura pateicību un secinājumu vidū nozīmīga atziņa par attīstības/globālās izglītības aktivitāti, kā aktivitāti ar ietekmi - "cilvēks maina savu attieksmi, rīcību, pieņem jaunas vērtības - Ko mēs darīsim savādāk, lai pasaule ap mums būtu labāka?" Video

← Atpakaļ

© 2010. Skolas kā satelīti attīstības izglītībā.Visas tiesības aizsargātas.
Cube – web dizains un izstrāde