Ziemas skola 2. Ieskats otrajā dienā

27.01.2010. Šī dienas sākas atsaucot atmiņā vakardienas emocijas atkal satiekoties ar visiem projekta dalībniekiem.”Pārsteidzoši jauki, varam pasmaidīt un smaidu saņemt pretī”, „Saviļņojoši”, ”Prieks, ka mēs pēc gada ar tādu interesi un degsmi tiekamies”, „Aizraujoši un interesanti”, „...tā kā satikt senus draugus” – dalībnieki atzīst. Šī diena atkal jaunām emocijām, pieredzes uzkrāšanai un attieksmju izmaiņām.

No rīta vēl īsti nenojaušam to, ka šī dienai paies 13 stundu darbā. Bet pirmo nodarbību  Adams Ransons  aizsāk ar  A.N.Čomska provokatīvo jautājumu – vai labāk būt gudram vai muļķim? Turpinājumā Adams pastāsta par attīstības izglītības izaicinājumiem un izredzēm Lielbritānijā, par attīstības izglītības aktuālajiem jautājumiem šobrīd,  ar kuriem darbojas britu skolotāji - bērnu darbs, verdzība, labas veselības aprūpes pieejamība, demokrātija un laba pārvaldība, konflikti, izglītības pieejamība pasaules kontekstā.

Nākamā dienas daļa aizrit paralēlā grupu darbā par konfliktu risināšanu pasaulē, mediju ietekmi un stereotipiem par Āfriku un praktiskām nodarbībām sākumskolas un pamatskolas skolotājiem.

Maksis Zimani aicināja novērtēt ziņu kontekstu un domāt par mediju mērķiem sniedzot konkrētu informāciju. Skolēni pēc nodarbības atzīst, ka viņus pārsteidz, cik negatīvu informāciju gan par Āfriku, gan Latviju mediji izplata, kas viņiem licis secināt, ka nevar ticēt visam, ko pasaka ziņās.

Triša Sandbaha demonstrē, kā attīstīt sadarbības prasmes, kas ir viens no konfliktu risināšanas veidiem, un akcentē to, cik svarīgi ir mācīt ieklausīties un izrādīt cieņu ikvienam.

Pēcpusdienā nodarbības vada Tomass Kotovičs no Latvijas valsts mežiem, kas saistošā veidā pastāsta par enerģijas veidiem un sniedz analīzi par to, kuri no enerģijas veidiem Latvijas situācijā ir vispiemērotākie (atomenerģija, bioenerģija, hidroenerģija, vēja u.c. enerģijas veidiem). Kā arī ļoti saistošā veidā stāsta par globālo klimata pārmaiņu ietekmi uz Latviju un kā mežu bagātību novērtēšanu un apsaimniekošanu CO2 absorbēšanas sakarā.

„Pašlaik tas, kas notiek Afganistānā ir zināma veida eksperiments” – dienas beigās stāsta Sandijs Semjonovs un demonstrē dokumentālās filmas fragmentus par ārstu, karavīru, munīcijas neitralizētāju misijām Afganistānā. „Pozitīvisms ir tas, ko mēs varētu no afgāņiem pamācīties, kā arī to, ka vecāki ir ļoti svarīgi un viņos ieklausās”.

Foto par 2.dienu.

← Atpakaļ

Kontaktinfomācija

Izglītības attīstības centrs

Dzirnavu iela 34a – 8,
Rīga, LV - 1010
tālrunis: 67503730,
fakss: 67503729
e-pasts: iac@latnet.lv

© 2010. Skolas kā satelīti attīstības izglītībā.Visas tiesības aizsargātas.
Cube – web dizains un izstrāde